3 év várakozás után Alex Mercer végre visszatér – csak nem úgy, ahogy azt sokan várták. A Protoype első része valamikor 2009 tavaszán látott napvilágot, s bár egy elég megosztó produktum volt – abban mindenki egyetértett, hogy a készítők által kreált történet minden ízében egyedi és eredeti volt. Noha sok játék használ alapötletnek egy természeti – vagy épp emberi katasztrófa által elszabadult vírust, csak az igazán hozzáértők képesek arra, hogy az ötletet egy minőségi, eladható egésszé fejlessze: a Radical Entertainmentnek ez három éve már sikerült, s most végre a folytatás is megérkezett!
A Prototype 2 új főszereplője James Heller, akinek legfőbb motivációja nem más, mint megölni Alex Mercert (az első Prototype főhősét), aki többek között a Blacklight vírus elterjedésének egyik okozója. Mercer cselekedeteinek eredményeképpen Heller családja is megfertőződött, haláluk után pedig Heller bosszúra indul - és különleges képességei sokat fognak segíteni célja elérése érdekében. Heller már nem azokkal a szimpla mutációkkal rendelkezik, mint az első Prototype főhőse: a vírus organikusabban része Hellernek, ahogy az a játék dobozképén és az eddig látott videókban/képekben is látszódik.
Az előd kapcsán sokan negatívumként emlegették, hogy nem volt túl sok különbség a fejleszthető képességek között – azaz elég volt egy ágat fejleszteni, s az egész játék teljesíthető volt ezzel. Ezen alapjaiban változtattak a második részben. A fő képességeink egyike az alakváltozás: Heller képes az alakváltozásra, hogy más és más szerepeket vegyen fel. Az alakváltás drasztikusan megváltoztatja azt, ahogy a járókelők hozzánk viszonyulnak: a figyelmet elterelő hétköznapi öltözékek és a hétköznapi alakok segíthetnek a tömegben való elvegyülésben, míg a katonák külalakja és megjelenése azonnali pánikot kelthet az emberek körében. Természetesen a játékban a különböző képességeink nem merülnek ki az alakváltásban, így egy rakás harci applikációra is lehetőségünk lesz: emberfeletti fizikai erő, a vírusfertőzés, a Pókemberre emlékeztető hálószövés, megnövekedett sebesség, regeneráció, ideiglenes hallhatatlanság - ezek mind elérhetőek fejlesztésként a játékosok számára, a Prototype 2 közben Te döntöd majd el, hogy milyen képességeket akarsz majd Hellernek. Az első résztől eltérően a fejlesztők nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy ezúttal valóban lényeges különbségek legyenek a különböző fejlesztések között, hogy minden játékosnak eltérő, egyedi karaktere legyen, akivel teljesen másképp harcol majd.
A játék (hála a továbbfejlesztett motornak) természetesen látványában is rengeteget fejlődött az elődhöz képest. Bár a Prototype nem volt kifejezetten csúnya, a vele egy időben megjelenő Ps3 exkluzív inFamous köröket vert rá összképben. Nem csak a grafikára gondolunk, ezúttal jóval több figyelmet fordítottak az apró részletek kidolgozására, a falmászásra, a kézmozdulatokra, tárgyak megfogására, használatára – végre az egész sokkal kiforrottabban és látványosabban működik.
A Prototype második része április huszonnegyedikén jelenik meg Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra egyaránt - PC-re pedig július végén, előrendelőink pedig ingyenes házhozszállítást kapnak tőlünk ajándékba! A játék két kiadásban jelenik meg: a normál verzió mellett kapható lesz a Blackwatch Edition is, ami egyedi külsővel, dögös Prototype 2 artbookkal, bónusz DLC-vel és digitális képregénnyel érkezik.
|