Nyitólap

|

Újdonságok

|

Hírek

|

Kiemelt termékeink

|

Keresés

|

Szállítás és fizetés

|

Az adatkezelésről

|

Kapcsolat

Kapcsolat

Email: playboxkonzol@hotmail.com

További elérhetőségek >>

Személyes

Kosár tartalma

Kosár tartalma:

Üres

Keresés

Kifejezés:  

Összetett keresés >>

Hírek

Ace Combat 7: Skies Unknown - képek bizonyítják, hogy még készül

Bővebben >>


F1 2018 - irány Franciaország

Bővebben >>


Xbox One-ra tart a Warhammer: Vermintide 2

Bővebben >>



Újdonságok

PS3 Szilikon Védő tok

1500 Ft helyett
Ft

Bővebben >>


Analóg kar védőgumi (1pár)

1000 Ft helyett
Ft

Bővebben >>


Analóg kar védőgumi (1pár)

1000 Ft helyett
Ft

Bővebben >>


PS4 Controller Led fólia

800 Ft helyett
Ft

Bővebben >>



Megjelenő játékok


Általános Szerződési Feltételek

 

A regisztráció előtt kérjük, figyelmesen olvassa el Általános Szerződési Feltételeinket. Ez minden regisztrált felhasználónkra kötelező érvényű. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában elérhető, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal (célszerű ezért annak elmentése). Az ExhibitTrade Kft./www.playboxkonzol.hu/ fenntartja magának a jogot a jelen ÁSZF részbeni vagy teljes módosítására a már megszerzett fogyasztói jogok sérelme nélkül. Fontos tudomásul venni, hogy a létrejött egyedi jogügylet részévé a jogügylet létrejötte napján hatályos ÁSZF válik.

A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének megtételével azt is jelezze, hogy teljes körűen megértette és elfogadta az Exhibit-Trade Kft./www.playboxkonzol.hu/ mindenkor hatályos általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit (Adatvédelmi szabályzat). Elfogadás hiányában jogügylet nem kezdeményezhető, joghatás nem keletkezik.

A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatos információkat megtalálja az oldalunkon, illetve felmerülő kérdéseire szívesen válaszolunk a megadott elérhetőségeinken!

Vásárló a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

A Szolgáltató adatai

Üzemeltető, Cégszerű megnevezés: Exhibit-Trade Kft.

A társaság székhelye / levelezési, postai címe: 4032 Debrecen Jerikó u.4.8/52.

A társaság telephelye (1): 4025 Debrecen Miklós u. 45.

A társaság telephelye (2) 4400 Nyíregyháza Dózsa Gy. ut 23 (Galéria üzletház 1. emelet)

Adószám: 22696186-2-09

Közösségi adószám: HU22696186

Cégjegyzékszám: 09-09-019082

Cégjegyzéket vezető cégbíróság: Debreceni Cégbíróság

A cég Statisztikai számjele: 22696186-9521-113-09

Státusz kezdete: 2010.05.13.

Telefon: Debrecen . : +36 52 955 233 , +36 30 699 5592, Nyíregyháza . : +36 42 386 318 , +36 30 385 0193

Email: playboxkonzol@hotmail.com

Kapcsolattartó: I. Krisztián

A szerződés nyelve: magyar

Az esetleges panaszok intézésének helye A társaság telephelye (1): 4025 Debrecen Miklós u. 45.

A társaság telephelye (2) 4400 Nyíregyháza Dózsa Gy. ut 23 (Galéria üzletház 1. emelet)

Web Tárhely Szolgáltató Adatai:

Cég megnevezése: Intec Online Kft

Székhely: 2161 Csomád Akácos u.4.

Telephely: 2161 Csomád Akácos u.4.

Levelezési cím: 3523 Miskolc Pf.224

Telefon:+36 70 631 88 69

Email:nfo@xhu.hu

Web.:http://www.xhu.hu

Adószám: 23107816-2-13

Átutalási Információk:

Bank neve: Unicredit

Bankszámlaszám:10918001-00000044-58090004

Bankszámla tulajdonos:Exhibit Trade Kft.

Átutalás esetén a közleménybe kérem, tüntesse fel a rendelés azonosítóját!

Személyes áruátvétel helye és nyitva tartás:

4025 Debrecen,Miklós utca 45/playbox üzlet/,4400 Nyíregyháza Dózsa Gy. 23 /Galéria üzletház 1. emelet//playbox üzlet/

Hétfőtől péntekig: 10:00-18:00 óra között.

Szombaton: 10:00-14:00 óra között.

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A weboldalon megjelenített termékek megvásárolhatók interneten keresztül házhozszállítással, illetve személyes átvétellel az üzleteinkben is, ha a termék mellett fel van tüntetve, hogy Készleten van.

A rendelés leadása fizetési kötelezettséggel jár!


Szállítási és fizetési feltételek

A Vásárló házhozszállítást az ország egész területére igényelhet. Szállítási címként szerepelhet lakás, vagy akár a munkahely címe is, azaz Magyarország területén bármilyen érvényes szállítási cím megadható.

A hibásan, hiányosan vagy a szállítási címeként megjelölt ingatlannak, címnek felhatalmazás nélkül történő megadása esetén a Webshopot semmilyen felelősség, következmény nem terheli, sem a Vásárló, sem harmadik személy irányába, minden ilyen irányú igény, következmény és felelősség kizárólagosan a Vásárlót terheli. A szállítási cím eltérhet a számlázási címtől. A Webshop javasolja, hogy szállítási címként az a cím kerüljön megadásra, ahol nagy valószínűséggel a Tisztelt Vásárló vagy meghatalmazott hozzátartozója tartózkodni fog a szállítás várható időpontjában. A kiszállítás előtt a webshop munkatársa telefonon és/vagy e-mailen értesíti a Tisztelt Vásárlót a rendelés állapotáról.

A Vásárló a visszaigazolásban szereplő megrendelése teljes ellenértékét a Szállítónál az áru átvételekor kizárólag készpénzben teljesítheti.

Átvételkor a megrendelő (Vásárló) felelőssége és kötelezettsége meggyőződni arról,- futár jelenlétében-, hogy a csomagon látható-e sérülés, benyomódás, a csomag nem került-e felbontásra.

Amennyiben a Vásárló a terméket nem személyesen venné át, úgy gondoskodnia kell arról, hogy vagy előzetesen megjelölt Meghatalmazottja, vagy a Posta tv. által megjelölt, átvételre jogosult vegye át a terméket. A Webshop felhívja a T. Vásárló figyelmét arra, hogy az átvétel fentiek szerint történő teljesítéséről gondoskodjon, ellenkező esetben a Szállító jogosult a kézbesítés teljesítését megtagadni! Az át nem vett termék kapcsán az átvétel meghiúsulásából eredő következmények a Vásárló érdekkörében bekövetkezett mulasztásnak tekintendő, így minden további következmény a Vásárlót terheli.

A megrendelt és készleten lévő termékekre a Webshop 2-3 munkanapos kiszállítási határidőt válla!l

A Szállító csak munkanapokon, 08:00 és 17:00 óra között végzi a szállítást, hétvégén és ünnepnapokon a Szállító nem teljesít kiszállítást.

A Szállító – futárszolgálattól függően – a megadott címre történő kiszállás előtt a szállítólevélen szereplő telefonos elérhetőségen egyeztet a címzettel (telefonhívás, SMS, e-mail) majd kiszállítja részére a csomagot.

Amennyiben a szállító nem találja a megadott címen, írásos értesítőt hagy a helyszínen és további egy alkalommal – előre egyeztetett időpontban – újra megkísérli a kézbesítést (ez többletköltséget nem von maga után).

Szállítási költségek:

10.000ft-os rendelés alatt 1.500-2.000ft

10.000ft-os rendelés felett ingyenes!

A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:

Kosárba vele/készleten van/: azt jelenti, hogy a termék raktáron van, tehát az üzletben megvásárolható, vagy kiszállítható. Amennyiben az Ön által kiválasztott terméknél ez a felirat szerepel úgy szeretettel várjuk üzletünkben, vagy az árut interneten is megrendelheti, személyes átvétellel, vagy kiszállítást is kérhet.

A termékek mellett feltüntetett árak bruttó árak, és az áfát tartalmazzák. A szállítási költséget nem tartalmazzák!

Új termék esetén 27% áfa-t tartalmaznak.

Használt termék esetén 0% áfa-t tartalmaznak. (Különbözet szerinti adózás)

Rendelési információk:

A termékek kiválasztása után a "kosárba vele" gombra kattintva majd a "rendelés" gombra kattintva  a megrendelése elküldésre kerül. Ezután a megadott e-mail címre fog kapni egy visszaigazoló levelet a rendeléséről, melyben ismét leellenőrizheti a megadott adatokat illetve a rendelt termék(ek)et. Eltérés esetén a honlapon megadott e-mail címen vagy telefonszámokon tud értesíteni minket.

A rendelés menete:

(1) Regisztráljon az oldalon.

(2) A megadott e-mail címre kap egy visszaigazolást.

(3) Jelentkezzen be.

(4) A"Kosárba vele" gombra kattintva a termék a kosárba kerül.

(5) A kosár tartalma menüben /bal oldalon/ megtalálja a kosárba tett terméket/eket/,itt van lehetőség a termék/kek/ törlésére,bővitésére.

(6) Szállítási illetve számlásási cím megadása,módosítása.

(7) A "Megrendelést megerősítem" gombra kattintás.

(8) Visszaigazoló e-mail megérkezik. (Amennyiben az nem történik meg valószínűleg rosszul adta meg az e-mail címét vagy telített a postafiókja. Kérjük, ellenőrizze a spam- mappáját is!) A honlap,minden esetben elektronikus úton történő visszaigazolást nyújt 48 órán belül.

Regisztráció nélkül is rendelhet  tőlünk az alábbi telefonszámokon:Debrecen . : +36 52 955 233 , +36 30 699 5592, Nyíregyháza . : +36 42 386 318 , +36 30 385 0193 vagy e-mailban:playboxkonzol@hotmail.com

Telefonon történő rendelés esetén automatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.

Regisztráció törlése:

E-mailben /playboxkonzol@hotmail.com/ tudja jelezni, ha töröltetni szeretné regisztrációját.

Termékek kosárba helyezése:

Ha egy terméket meg szeretne rendelni, kattintson a termék alatt található "kosárba vele" gombra!

A termék adott "kosárba vele" gombjának többszöri megnyomásával a termék darabszáma a kosárban is arányosan nő.

Kosár:

A kosár tartalmát bármikor elérheti a baloldalon található "kosár tartalma" menüpont alatt.

"A megrendelést megerősítem":

Ezt akkor tegye meg, ha a kosara tartalmával elégedett és a kiválasztott termékeket valóban meg szeretné vásárolni. A megrendelőlap teljes kitöltése kötelező, hiszen ez a rendelés leadásának alapvető feltétele.

Kitöltés:

Kérünk minden adatot pontosan és körültekintően adjon meg. A csillaggal jelzett részek kitöltése kötelező!

Megjegyzés:

Az üzenet mezőben a rendeléssel, szállítással kapcsolatos kérdéseit teheti fel, illetve egyéb információkat adhat meg (pl.: kapucsengőn más a felirat, csak bizonyos napszakban felel meg a kiszállítás,vagy személyes átvétel,stb.).

Számlázási, szállítási cím:

A kosár tartalma fölött láthatja a személyes adatlapot, amit itt isváltoztathat, pl.: ha máshova kéri a szállítást, illetve a számlát, mint a hivatalos lakcíme.

Vásárlás:

Ha mindennel végzett, akkor a rendelése befejezését a "rendelést megerősítem" gombra kattintva teheti meg. Ezután a megadott email címre fog kapni egy visszaigazoló levelet a rendeléséről, melyben ismét leellenőrizheti a megadott adatait illetve a rendelt termék(ek)et. Eltérés esetén az ott megadott email címen vagy telefonszámon tud értesíteni minket. A vásárlás véglegesítése után a szerződés a vásárló és a webshop között létrejön.

Rendelés törlése:

Rendelés törlését kérheti telefonon:Debrecen . : +36 52 955 233 , +36 30 699 5592, Nyíregyháza . : +36 42 386 318 , +36 30 385 0193 vagy e-mailben:playboxkonzol@hotmail.com

Elállás:

Joga van interneten történő vásárlás esetén a termék átvételtől számított 14 napon belül a vásárlástól indoklási kötelezettség nélkül elállni. Az elállás határidőben történik, ha 14 napon belül elküldi írásbeli nyilatkozatát a playboxkonzol@hotmail.com email címre. A nyilatkozata mindenképp tartalmazza a rendelési nevét, a címét, a visszaküldeni/visszahozni kívánt termékeket, a rendelés dátumát, valamint jó, ha feltünteti a rendelési azonosítót is. Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozatot is.

Elállási/felmondási nyilatkozat minta


(2. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez alapján)
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Exhibit-Trade  Kft.
4032 Debrecen Jerikó u.4.8/52
tel:+36 30 514 77 75
e-mail: playboxkonzol@hotmail.com


Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

 

Szerződéskötés időpontja /átvétel/rendelésidőpontja:......................................

 

Rendelés száma:.......................................................

 

A fogyasztó(k) neve:...................................................

 

A fogyasztó(k) címe:..................................................

 

A fogyasztó(k) aláírása: .................................(kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

 

Kelt:..................................., ......................................
 

 -Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése


 -A megfelelő jelölendő

 

Fontos, hogy a nyilatkozat elküldésétől számított legkésőbb 14 napon belül a terméket visszajuttassa hozzánk. Határidőben visszajuttatottnak minősül, ha a feladás 14 napon belül megtörténik.

Szoftverek esetében az elállási jog csak kibontatlan állapotban érvényes, ha a gyári csomagolás nem sérült. Gépek, kiegészítők esetében kibontáskor is, amennyiben a garancialevéllel rendelkezel.

A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség, például, ha a visszaküldött termék sérült vagy hiányos volt). Amennyiben ennél a vizsgálatnál jelen kíván lenni és ezt az elállási nyilatkozat megtételénél jelezte, akkor a termék hozzánk való megérkezésétől számított 2 munkanapon belül megírjuk a bontás időpontját, amely legfeljebb az értesítés megküldésétől számított 3 munkanap. Az elkészült felvételt az általános elévülési idő bekövetkezéséig tároljuk és abból csak Hatóságok és igénye szerint – a költségek vállalása esetén – Ön részére adunk másolatot.

Amennyiben a vásárlásért futárdíjat is fizetett, cégünk azt is visszatéríti Önnek, de a visszaküldés díja Önt terheli, valamint kötelezhető a nem rendeltetésszerű használatból eredő károk megtérítésére is! A cég köteles a visszahozott termék kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni a vételárat, amit vásárláskor fizetett. A visszatérítés módja a vásárlás szerinti fizetési mód (futárszolgálatunk nem szállít ki pénzt, így vagy személyesen készpénzben, vagy banki átutalás, esetleg postai csekken), de üzletvezető és a vásárló közötti külön megállapodás szerint is történhet, amellyel semmilyen többletköltség nem terheli Önt.

A termék visszavételéhez nem köteles az eredeti számlát elhozni, azonban köteles az összes tartozékot visszaszolgáltatni és a garancialevelet bemutatni.

Követelhetjük a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkentés, illetve ésszerű költségeinek megtérítését.

Nem illeti meg az az elállás joga, ha a termék egyedi, kifejezetten az Ön kérésére készült.

Mi az az elállási jog?

Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten (távollevők között) megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján egyoldalúan visszaléphetünk és a termék visszaküldése esetén követelhetjük a kereskedőtől az általunk kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetőségünk a termék megvizsgálására, kipróbálására, illetve üzembe helyezésére.

Meggondolhatjuk magunkat és visszaléphetünk a vásárlástól az interneten rendelt termék átvétele után?

Igen, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. Kormányrendelet (rendelet) alapján úgynevezett elállási jog (a termék visszaküldésének joga, visszaküldési garancia) illet meg bennünket internetes vásárlás esetén, és e jogot néhány kivételtől eltekintve minden esetben gyakorolhatjuk.

Mi az a felmondási jog?

A felmondási jog illet meg minket, ha a vállalkozást arra kérjük, hogy szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését az elállásra nyitva álló 14 napos határidő lejárta előtt kezdje meg (mely kérést kötelesek vagyunk kifejezetten közölni) és ezen nyilatkozatunk megtételét követően a teljesítés megkezdődik. A felmondást (az elálláshoz hasonlóan) nem kell indokolni.

A felmondás abban különbözik az elállástól, hogy nem visszamenőlegesen, hanem a jövőre nézve szünteti meg a szerződést, így az általunk kifizetett összegnek csak arányos részét vagyunk jogosultak visszakérni, attól függően, hogy mekkora részt teljesített már a szolgáltatásból a vállalkozás.

A szolgáltatóval történő elszámolás során a szolgáltatás teljes (adóval növelt) díját kell alapul venni, amelyet a már igénybe vett szolgáltatás mértékéhez kell viszonyítani. Ha azonban bizonyítani tudjuk, hogy az alapként így megállapított összeg túl magas, akkor az arányos összeget a teljesített szolgáltatás piaci értéke alapján kell kiszámítani (a piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni). Lényeges, hogy vita esetén minket terhel annak bizonyítása, hogy felmondási jogunkat a jogszabály előírásainak megfelelően gyakoroltuk.

A felmondási jogunkat is elveszítjük, ha a szolgáltatás egészét teljesítette a vállalkozás.

Mely időponttól gyakorolhatjuk elállási jogunkat?

Termék (például könyv, elektronikai cikkek stb.) megrendelése esetén a termék átvételétől, míg szolgáltatás igénybevétele (például interneten közzétett apróhirdetés, interneten megrendelt kábeltelevízió előfizetés) esetén a szerződéskötés napjától számítandó az elállási határidő. Lényeges, hogy elállási jogunkat a szerződés megkötésének napja és a termék megérkezésének napja közötti időszakban is gyakorolhatjuk.

Milyen időtartamon belül gyakorolhatjuk elállási jogunkat?

A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 napon (naptári nap!) belül élhetünk elállási jogunkkal. Az általános szabályok szerint a határidőbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele.

Lássunk egy példát: Ha a terméket a futárcég egy csütörtöki napon szállítja ki részünkre, a 14 napos elállási határidő a pénteki napon kezdődik. A szombat és vasárnap is naptári nap, ezért az elállási határidőbe a hétvége is beletartozik.

Természetesen a 14 napos határidő alatt bármikor elállhatunk a szerződéstől, de a jóhiszeműség és a tisztesség általános követelménye szerint a termék átvételét követően, annak jellegének, tulajdonságának és működőképességének megállapításához szükséges használatot követően döntsünk a termék megtartásáról vagy esetleges visszaküldéséről.

Elállás esetén a 14 napos időtartamon belül meg is kell érkeznie a visszaküldött terméknek az eladóhoz?

Elállás esetén kötelesek vagyunk a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni (postára adni, vagyis intézkedni az elküldés iránt) a vállalkozásnak. Az tehát nem elvárás, hogy termék vissza is érkezzen a vállalkozáshoz a 14 napon belül.

Előfordulhat olyan eset, hogy az elállási, felmondási határidő meghosszabbodik?

Ha a vállalkozás az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a vállalkozás a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja számunkra a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap lesz.

Milyen módon tudjuk igazolni a termék átvételének a napját?

A termék átvételének napját elsősorban a termékhez mellékelt számlán (nyugtán) szereplő teljesítési időpont alapján tudjuk igazolni az eladó felé. Előfordulhat, ezért figyeljünk arra, hogy a termék tényleges átvételének a napja későbbi, mint a számlán feltüntetett teljesítési időpont, ezért az elállásra rendelkezésre álló 14 napos időtartam akár néhány nappal meg is rövidülhet.

Sajnos a kisebb webáruházak sok esetben még számlát (nyugtát) sem mellékelnek a termékhez, ezért célszerű – amennyiben mód van rá – a termék átvételekor az átvételi elismervényről egy másolatot kérni, vagy arra a futárral vagy a postai alkalmazottal az átvétel tényleges napját ráírattatni.


Kipróbálhatjuk-e a terméket az elállási határidő alatt?

Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 14 napos határidő alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez [kivéve zárt csomagolású egészségvédelmi, higiéniai termékek, hang-, illetve képfelvétel (CD és DVD lemezek), számítógépes szoftver esetében].

Fontos tudni ugyanakkor, hogy ha a terméket nem csak kipróbáltuk, hanem ezen felül is használtuk, akkor a termék ebből fakadó értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk a vállalkozás felé.


Milyen formában kell közölnünk a szerződéstől való elállásunkat az eladóval?


Elállási szándékunkat szóban (telefonon), postai úton (célszerű tértivevényes levélben) vagy e-mailben jelzett egyértelmű nyilatkozatunkkal, valamint a Korm. rendelet mellékletében található nyilatkozat-minta útján közölhetjük. Amennyiben a vállalkozás a honlapján ezt biztosítja, úgy a honlapon is kifejezésre juttathatjuk e jog gyakorlására vonatkozó szándékunkat. Ilyen esetben a vállalkozás köteles tartós adathordozón (pl.: e-mailben) haladéktalanul visszaigazolni nyilatkozatunk megérkezését.

Az utólagos bizonyíthatóság érdekében javasolt, hogy elállási nyilatkozatunkat elsősorban az eladónak a webáruház honlapján közzétett e-mail címére küldjük el. Természetesen, amennyiben a vállalkozás rendelkezik üzlethelyiséggel vagy vevőszolgálattal, elállási nyilatkozatunkat személyesen is átadhatjuk és az eladóval igazolt módon átvetethetjük.

A terméket csak akkor küldjük vissza, ha az eladó nem zárkózott el a termék visszavételétől, mivel ellenkező esetben, a termék visszaküldése után már a termék sem lesz a birtokunkban és kérdéses, hogy az eladó egyáltalán visszafizeti-e az általunk kifizetett összeget.


Milyen következményekkel jár a szerződéstől való elállás?

Elállás esetén az interneten megkötött szerződés a szerződéskötés napjára visszamenőleg kerül megszüntetésre, ezért olyan helyzetet kell teremteni, mintha a fogyasztó meg sem rendelte volna a terméket az online shopban. Ez azt is jelenti, hogy a fogyasztó köteles a terméket saját költségén (kivéve, ha vállalkozás ezt előzetesen vállalta) haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni az eladó vagy az átvételre jogosult meghatalmazott személy részére, az eladó pedig köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül napon belül a fogyasztó által kifizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket (tehát pl.: a szállítási, csomagolási díjat is) visszatéríteni.

Ha a megrendeléskor nem a vállalkozás által felkínált legolcsóbb szállítási módot választottuk, akkor is csak a felkínált legolcsóbb szállítási díjnak megfelelő összeget köteles visszatéríteni számunkra a vállalkozás. Természetesen ebből a szempontból nem számít szállítási módnak, ha a vállalkozás üzletében is van mód a termék átvételére ingyen (hiszen ilyenkor nem történik tényleges szállítás!).


Mi az a visszatartás joga?

Változás a 2014. június 13-a előtti szabályozáshoz képest, hogy a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát és a szállítási költséget, amíg a fogyasztó vissza nem szolgáltatta részére a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.


Meggondolhatjuk magunkat és visszaléphetünk az interneten rendelt szolgáltatás nyújtására irányuló szerződéstől?


Ha szolgáltatást rendeltünk interneten, akkor főszabály szerint a szerződés megkötését követő 14 napon belül ugyanúgy elállhatunka szerződéstől, mint a termékek vásárlása esetén.

Az elállási jog helyett felmondási jog illet meg minket, ha a vállalkozást arra kérjük, hogy a szerződés teljesítését az elállásra nyitva álló 14 napos határidő lejárta előtt kezdje meg (mely kérést kötelesek vagyunk kifejezetten közölni) és ezen nyilatkozatunk megtételét követően a teljesítés megkezdődik.

A felmondási jogunkat is elveszítjük, ha a szolgáltatás egészét teljesítette a vállalkozás, és tudomásul vettük (még a teljesítés megkezdésére irányuló kérésünkkel egyidejűleg), hogy az egész szolgáltatás teljesítésével elveszítjük.


Milyen költségeket kell a fogyasztónak viselnie a szerződéstől való elállásakor/felmondáskor?


Elálláskor kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének közvetlen költségeit vagyunk kötelesek viselni (kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését, vagy ha a vállalkozás a költségviselési kötelezettségünkről nem tájékoztatott minket), ezért a terméket nem adhatjuk fel utánvétellel vagy portóval. Ezzel összefüggésben a termék ingyenes kiszállításának díját sem lehet utólag a fogyasztóra terhelni.

Az eladó az elállás/felmondás miatt egyebek mellett sem kötbérfizetési kötelezettséget, sem bármilyen pénzbeli büntetést nem róhat ránk.


Minden internetes szerződés esetén megilleti a fogyasztót az elállási, vagy felmondási jog?


Nem, mivel a rendelet tételesen felsorolja azokat az esetköröket, amikor nem gondolhatjuk meg magunkat a termék átvétele vagy a szolgáltatásra vonatkozó szerződéskötés után. Feltétlenül tudnunk kell azokról az esetekről, amikor nem gyakorolhatjuk elállási vagy felmondási jogunkat, hogy a vásárlási döntésünk előtt ezt a körülményt is mérlegelhessük.


Az online kereskedő meghatározhat-e a rendelet szabályaitól eltérő, a fogyasztóra nézve hátrányosabb szerződési feltételeket?


Nem, mivel a rendelet szabályaitól csak a fogyasztóra nézve előnyösebb, kedvezőbb módon lehet eltérni, például 14 napnál hosszabb elállási határidő biztosításával. Emellett az eladó biztosíthatja az elállási jogot olyan termékekre is, amelyek esetén egyébként a rendelet kizárja a fogyasztó szerződéstől való visszalépését.

 

http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/2709#Mi%20az%20az%20el%C3%A1ll%C3%A1si%20jog?



Jótállás és szavatosság (garancia):


A Webshop által forgalmazott konzol alapgépekre 12 hónap gyártói jótállás vonatkozik. Az Xbox konzolokra a Microsoft 2 év világgaranciát vállal.Használt termékekre 3 hónap teljeskörü garancia érvényes!

Jótállás és szavatosság:

A fogyasztók, de sokszor a vállalkozások is felteszik a kérdést a hatóságnak, hogy mi a különbség a szavatosság és a jótállás között, egyáltalán hogyan viszonyulnak egymáshoz. Nincsenek tisztában a garanciális eszközök nyújtotta lehetőségekkel, ezért sokszor nem is élnek vele. Érdemes tehát tisztázni a köznapi értelemben vett szavatosság és garancia (jótállás) fogalmának, jogszabály nyújtotta védelmi eszköznek egymáshoz való viszonyát.

A Polgári Törvénykönyv minden, fogyasztói forgalomban (vagyis kereskedőtől természetes személy által) megvásárolt termékkel kapcsolatban (függetlenül annak vételárától, új vagy használt voltától) szavatossági kötelezettséget ír elő. Új termék esetében két éves időtartamra; használt termékek esetében, továbbá nem fogyasztói szerződések esetén (magánszemély – magánszemélytől, kereskedő – kereskedőtől való vásárlása esetén) egy éves időszakra.

Ha ezen időszakon belül a termék gyártási eredetű hibával romlik el, a kereskedő köteles azt ingyenesen javítani, cserélni, vagy ha egyikre sincs lehetőség, árleszállítással élni, a terméket a vállalkozó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, végső esetben a vételárat visszafizetni. Tehát mind a szavatosság, mind a jótállás időszakában alapvetően szavatossági jogainkat érvényesíthetjük. Ez a nagyobb „halmaza” a fogyasztói vásárlás jogi védelmi eszközének ha a jogérvényesítési időszakot vesszük alapul.
 

Kellékszavatosság

A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) a termék hibájáért(pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.

Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).

Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben. (A rosszhiszeműség a vevő esetleges kártérítési igényének érvényesítése szempontjából releváns körülmény.)

Termékszavatosság

Az új Ptk. vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén

a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

Közlési és igényérvényesítési határidők

A Ptk. szerint a fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén

A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

Jótállás

A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén

a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.

A jótállásnak két fajtája van:

a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és
a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás.

Utóbbi esetben nem egy jogszabály kötelezi bizonyos termékek eladása esetén az eladó felet jótállás vállalására, hanem erre önként - jól felfogott piaci érdekből - kerül sor.

Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén

Az új Ptk. szerint a jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.

A jótállási igény érvényesítése

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.

Kötelező jótállás esetén ez egy év, szerződéses jótállásnál a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban rögzített határidő az irányadó.

Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/4326

Panaszkezelés:

(1) A Webshop a Vásárlót jelen ÁSZF-ben, továbbá a szerződéskötést megelőzően emailben is tájékoztatja a székhelyéről, a panaszügyintézés helyéről, ügyfélszolgálatának levelezési címéről, elektronikus levelezési címéről, illetve internetes címéről, telefonszámáról.

(2) A Vásárló a szolgáltatással kapcsolatos panaszát szóban vagy írásban közölheti a Webshoppal.

(3) A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Webshop a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát:

a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni,

b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb a (6) bekezdésben foglalt érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni,

egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan a (6) bekezdésben írtak szerint köteles eljárni.

(4) A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Webshop köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

(5) A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

a) a Vásárló neve, lakcíme,

b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

c) a Vásárló panaszának részletes leírása, a Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

d) a Webshop nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Vásárló aláírása,

f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

(6) Az írásbeli panaszt a Webshop – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Webshop indokolni köteles.

(7) A Webshop a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

(8) A panasz elutasítása esetén a szolgáltató köteles a Vásárlót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az illetékes hatóság, illetve a vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét.

Békéltető Testület – kötelező együttműködés, kötelező bírság

Tekintettel arra, hogy a vállalkozásoknak a módosítás hatálybalépéséig kizárólag lehetőség volt a békéltető testület előtti megjelenés, a vállalkozások döntő többsége távol maradt az alternatív vitarendezési eljárástól, ezzel meghiúsították a fogyasztóval történő esetleges egyezségkötést, valamint a vállalkozások passzív magatartása miatt a bírósági eljárás elkerülését célzó fórum előtt egyre nőtt a megoldatlan ügyek száma.

Éppen ezért a jogalkotó a nemrégiben hatályba lépett változtatásokkal a vállalkozások számára kötelezővé tette a békéltető testület előtti eljárás során való együttműködést, amely két kötelezettséget foglal magában. Egyrészről továbbra is fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá új kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”) törvénybe foglalása.

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

Tájékoztatási kötelezettség

A vállalkozásoknak eddig is tájékoztatniuk kellett a fogyasztókat az alábbi információkról:
• a vállalkozás székhelye,
• a panaszügyintézés helye, ha az nem egyezik meg a forgalmazás, illetve értékesítés helyével,
• a panaszkezelésnek az adott tevékenység, kereskedelmi forma vagy módszer sajátosságaihoz igazodó módja, valamint
• a panaszok közlése érdekében a vállalkozás vagy a vállalkozás ügyfélszolgálatának levelezési címe és – ha a panaszokat ilyen módon is fogadja – elektronikus levelezési címe, illetve internetes címe, telefonszáma.

A fenti tájékoztatási kötelezettség a jogszabályváltozást követően fogyasztói jogvita esetén kiegészül a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületekhez való fordulás lehetőségéről való tájékoztatással, valamint a tájékoztatásnak tartalmaznia kell a békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét, tehát – a 2. pontban foglalt fogalomnak megfelelő – fogyasztói jogvita esetén a tájékoztatásnak ezen információkra is ki kell terjednie.

A békéltető testületekről történő tájékoztatási kötelezettséget világosan, érthetően és könnyen elérhető módon kell teljesíteni, internetes honlappal rendelkező vállalkozás esetén a honlapon, honlap hiányában az általános szerződési feltételekben, általános szerződési feltételek hiányában pedig külön formanyomtatványon. Üzlettel rendelkező vállalkozás esetén a fenti tájékoztatásokat jól láthatóan és olvashatóan kell megadni.

A jogszabály eddig is a fogyasztók jogaként határozta meg, hogy a vállalkozásoknak az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszukat szóban vagy írásban közölhetik a vállalkozással.

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát a fogyasztónak átadni.

Az írásbeli panaszt a vállalkozás a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.

Nagyon fontos kiemelni, hogy a jogszabályváltozást követően, ha a vállalkozás a fogyasztó panaszát elutasítja, úgy a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság, vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

A fenti tájékoztatási kötelezettség betartását a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi és jogsértés megállapítása esetén kötelezés elrendelésére, jogsértő magatartás folytatásának megtiltására, illetve ezen felül fogyasztóvédelmi bírság kiszabására is sor kerülhet.

http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/11069

Debreceni Polgármesteri Hivatal Jegyzője:

Elérhetőség: 4024 Debrecen, Piac utca 20

Telefon: 52/511-420
Fax: 52/511-422
E-mail: jegyzo@ph.debrecen.hu

HAJDÚ-BIHAR MEGYEI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET :

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Tel: 52-500-710, 52-500-745

Fax: 52-500-720

Ügyintéző: Nemes Brigitta

E-mail: Nemes.Brigitta@hbkik.hu

bekelteto@hbkik.hu

ÜGYFÉLFOGADÁSI REND

Kedd, Szerda, Csütörtök : 9.00-12.00 és 13.00-15.00

Hétfőn és pénteken az ügyfélfogadás szünetel

Online vitarendezési platform :

https://www.mnb.hu/felugyelet/engedelyezes-es-intezmenyfelugyeles/fogyasztovedelmi-kapcsolattartoknak-szolo-informaciok/onlin

Békéltető testületi eljárás

A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

A testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben fizetési meghagyást kezdeményezett a vállalkozással szemben, annak lezárultáig békéltető testületi eljárás nem indítható.

Tájékoztatjuk továbbá, hogy a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A békéltető tárgyaláson a cég képviselőjének kötelessége megjelenni, különben fogyasztóvédelmi bírsággal sújtható.

A Békéltető Testületről általában

A Békéltető Testületek hazánkban 1999 elején alakultak, melynek alapvető célja az volt, hogy egy olyan gyors, független szakmai és olcsó vitarendezési lehetőséget adjanak a fogyasztók számára, mellyel elkerülhetik a bírósági eljárások útvesztőit, igényeiket azonban hatásosan tudják érvényesíteni. A békéltető testületek alapvető intézményi és eljárási szabályairól a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezik.
Fontos hangsúlyozni, hogy a Békéltető Testület a gazdasági kamarák mellett működik, de eljárásában független testület, tagjait egyenlő arányban a gazdasági kamarák, másrészt a fogyasztói érdekek képviseletét ellátó társadalmi szervezetek delegálják, döntéseiben nem befolyásolható egyéb szervezetek által. Ezzel a követelménnyel biztosított, hogy az adott ügyben eljáró testületi tagok az ügyet pártatlanul, részrehajlás nélkül döntsék el.
A Békéltető Testület eljárásának célja

A Testület eljárásának célja, hogy a fogyasztók és a gazdálkodó szervezetek, azaz a vállalkozók között felmerült vitás ügyeket a felek között egyezséggel zárja le.

Ha nem jön létre egyezség, akkor a Békéltető Testület a határozatával dönti el az ügyet, amelynél figyelemmel kell lennie a fogyasztói jogok gyors, hatékony és egyszerű érvényesítésére.

A gyorsaságot biztosítják a fogyasztóvédelemről szóló törvényben meghatározott rövid határidők melyeket a feleknek és a Békéltető Testületnek is be kell tartania. A gyorsaság egyben biztosítja a hatékony eljárás lebonyolítását is.

A testület másik jellemzője, hogy a felek maguk választják ki a testület tagjai közül azt a személyt, aki az ügyüket képviseli. Ez komoly bizalmat alapozhat meg az eljáró tanáccsal szemben.
A Békéltető Testület hatáskörébe tartozó ügyek

A békéltető testület hatáskörébe

az áruk és szolgáltatások minőségével, biztonságosságával,és
a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint
a szerződések megkötésével és teljesítésével

kapcsolatos fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése tartozik.

Ez azt jelenti, hogy amennyiben akár adás-vételi, akár vállalkozói szerződés alapján nyújtott szolgáltatás nem felel meg a jogszabályokban, illetve a szerződésben foglaltaknak a vevő, illetve a megrendelő a Békéltető Testülethez fordulhat. Fontos tehát, hogy a békéltetést csak a fogyasztó, mint magánszemély kezdeményezheti.

A Békéltető Testület hatáskörébe nem tartoznak bele azok az ügyek, amelyekre jogszabály más szerv hatáskörét állapítja meg.

Természetesen az már nem akadálya a Békéltető Testület eljárásának, ha más hatóság már lefolytatta az eljárást, és azt jogerősen befejezte, de a panaszos továbbra is úgy érzi, hogy az ügyének a Békéltető Testület hatáskörébe tartozó elemét még nem bírálták el.

A Békéltető Testület eljárása

Az eljárás megindítása

A Békéltető Testület a panaszbeadványokat a csatolt iratok alapján, valamint személyes meghallgatás, illetve kivételesen szakértői bizonyítás alapján dönti el.
A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó, azaz a vevő illetve az adott szolgáltatást igénybe vevő az érintett gazdálkodó szervezettel közvetlenül megkísérelje a panaszügy rendezését. A közvetlen rendezés sikertelensége esetén adható be kérelem a Testülethez.

Az eljárás megindításához a kérelemben az alábbiakat szükséges feltüntetni:

a fogyasztó, azaz a kérelem benyújtójának nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
a panasszal érintett gazdálkodó szervezet nevét, székhelyét,
a panasz rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, (itt különösen fontos hivatkozni minden az ügy lényegét érintő írásbeli dokumentumra, szerződésre, szállítólevélre, számlára, átvételi elismervényre stb.).

Ezeket a dokumentumokat csatolni kell a kérelemhez,

a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a vállalkozóval megpróbálta a vitás kérdést közvetlenül tisztázni,
az ügy eldöntésére irányuló kifejezett indítványt.


A fenti feltételek megléte esetén a kérelmet az a Békéltető Testület jogosult kivizsgálni, amelyik illetékességi területén a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye található.

Az eljárás lefolytatáshoz kapcsolódó tudnivalók

Ha a kérelem tartalmazza az eljárás megindításához szükséges adatokat, akkor a testület hatáskörének és illetékességének megállapítása esetén a Békéltető Testület elnöke a meghallgatási időpontot tűz ki a felek számára.

Az elnök a meghallgatás kitűzött időpontjáról a feleket a kérelem másolatának egyidejű kézbesítése mellett kellő időben előzetesen értesíti.

A kitűzött meghallgatás során a konkrét beadványokat főszabály szerint a Békéltető Testület tagjaiból választott 3 tagú tanács bírálja el. A tanács egy-egy tagját a panaszos illetve a vállalkozó jelöli ki. Erre a kijelölési kötelezettségre a meghallgatási időpontot kitűző levélben hívja fel a Békéltető Testület elnöke a felek figyelmét. Az eljáró tanács harmadik tagját a felek által kijelölt két tag választja ki. Lehetőség van természetesen a törvény adta keretek között egyedül eljáró tag kijelölésére is, ha az ügy megítélése lehetővé teszi.

A kijelölés megkönnyítéséhez a meghallgatást kitűző levélhez mellékelve van minden esetben a Békéltető Testület tagok listája.

Ha a felek bármelyike a megadott határidőn belül nem él a jelölés lehetőségével, vagy a két kijelölt testületi tag a kijelölésüktől számított három napon belül nem egyezik meg a harmadik tag személyében, az eljáró tanács hiányzó tagját a testület elnöke jelöli ki.

A panasszal érintett vállalkozónak lehetősége van a testületi tag kijelölését tartalmazó levelében az üggyel kapcsolatos álláspontjának kifejtésére. A vállalkozó ekkor nyilatkozik arról is, hogy a tanács döntését magára nézve kötelezőnek ismeri-e el.

Az eljárás során - melyben kiemelkedő jelentősége van a meghallgatásnak - az eljáró tanács elnöke egyezséget kísérel meg létrehozni a felek között. Ha az egyezség megfelel a jogszabályoknak, a tanács azt határozattal jóváhagyja.

Alapvető követelmény, hogy az eljárás során a feleket azonos jogok illetik meg, mindkét fél kifejtheti az üggyel kapcsolatos álláspontját, indítványt tehet stb.

A békéltető testület határozatai

Ha a bepanaszolt gazdálkodó szervezete az eljárás során arról nyilatkozik, hogy a tanács döntését kötelezésképpen fogadja el, a törvény szóhasználatával élve aláveti magát, akkor a tanács minden esetben kötelező határozatot hoz, melynek érvényét tekintve azonos egy bírósági határozatéval és nem teljesítés esetén végrehajtási záradékkal lehet ellátni.

Ha az eljárás célja maradéktalanul teljesül, és egyezség születik a felek között akkor az egyezség formájában egy kötelező érvényű határozatba foglalják, melyhez fűződő joghatások megegyeznek az alávetés során említettekkel.

A tanács kötelező határozatának, illetve a határozattal jóváhagyott egyezségnek a végrehajtását - abban az esetben, ha a gazdálkodó szervezet nem tesz eleget a határozatban foglaltaknak - a bíróságtól kérheti a fogyasztó.


Ha a panasszal érintett gazdálkodó szervezet az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem fogadja el, vagy az eljárásban nem vesz részt, úgy az eljáró tanács a rendelkezésre álló dokumentumok és bizonyítékok mérlegelése alapján ajánló határozatot hozhat.

Ajánlás jellegű határozat esetében a gazdálkodó szervezet nem köteles eleget tenni a határozatban foglaltaknak.

Ilyen esetekben a fogyasztónak írásban értesíteni kell a testületet, ha a határozatban foglaltakat a gazdálkodó szervezet nem hajtja végre. Abban az esetben, ha a gazdálkodó szervezet a tanács ajánlásának nem tesz eleget, a testület továbbítja az értesítést a testületet működtető kamarának, illetve a területileg illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségnek. Ezek a szervek - a fogyasztó nevének megjelölése nélkül - jogosultak, illetve, ha az ajánlásban foglaltak a békéltető testület határozata szerint a fogyasztók széles körét érintik, - a panasszal érintett vállalkozás nevének feltüntetésével - és az eljárás eredményét nyilvánosságra hozni.

Ha az ügy megítélése érdemben nem lehetséges, vagy a panaszos igénye megalapozatlan a tanács megszünteti az eljárást.

Jogorvoslat, fellebbezés


A törvény rendelkezései értelmében az illetékes megyei/fővárosi bíróság előtt csak abban az esetben van lehetőség a határozat megtámadására, ha az eljáró tanács eljárási szabályt sértett, a megtámadás csak a határozat megsemmisítésére irányulhat.

Fontos kiemelni, hogy a tanács határozata nem érinti a fogyasztónak azt a jogát, hogy igényét bírósági eljárás keretében érvényesítse. Tehát a bírói út igénybe vételére a Békéltető Testületi eljárás lefolytatását követően is van lehetőség.

Mint látható hatékony eszközök állnak a Békéltető Testület rendelkezésére, annak érdekében, hogy a mindennapi életben felmerülő jogos vagy jogosnak vélt sérelmeket, a fogyasztó és a vállalkozó közötti vitás ügyeket gyorsan és hatékonyan megoldja.

http://www.bekeltetes.hu/

Termékeink

AJÁNDÉK

- Minden Ajándéktárgy


Havi Megjelenések

- 2017 Megjelenés

- 2018 Megjelenés


DISNEY INFINITY

- Disney Csomagok

- Disney Figurák


SKYLANDERS

- Skylanders Csomagok

- Skylanders Figurák


PLAYSTATION 4

- Játékgépek Konzolok

- Játékok - Software

- Kiegészítők Tartozékok


PLAYSTATION 3

- Játékgépek Konzolok

- Játékok-Software

- Kiegészítők Tartozékok


PS VITA

- Játékgépek Konzolok

- Játékok-Software

- Kiegészítők Tartozékok


XBOX ONE

- Játékgépek Konzolok

- Játékok - Software

- Kiegészítők Tartozékok

- Visszafelé Kompatibilitás


XBOX 360

- Játékgépek Konzolok

- Játékok - Software

- Kiegészítők Tartozékok


NINTENDO Wii

- Játékgépek Konzolok

- Játékok - Software

- Kiegészítők Tartozékok


PSP

- Játékgépek Konzolok

- Játékok - Software

- Kiegészítők Tartozékok


NINTENDO DS

- Játékgépek Konzolok

- Játékok - Software

- Kiegészítők Tartozékok


PLAYSTATION 2

- Játékgépek Konzolok

- Játékok - Software

- Kiegészítők Tartozékok


NINTENDO SWITCH

- Játékgépek Konzolok

- Játékok - Software

- Kiegészítők Tartozékok


NINTENDO Wii U

- Játékgépek Konzolok

- Játékok - Software

- Kiegészítők Tartozékok


TECHNIKAI MEGOLDÁSOK

- Playstation 3

- PLAYSTATION 4

- X-box 360

- XBox One


Xbox Classic

- Játékgépek Konzolok

- Játékok-Software

- Kiegészítők Tartozékok


Kiemelt termékek

F1 2017

16500 Ft helyett
9900 Ft

Bővebben >>


Microsoft Official XBOX 360 vezetékes chat headset (OEM)

2500 Ft helyett
Ft

Bővebben >>


Sony Playstation 4 (PS4) Dualshock 4 V2 kontroller Wave Blue (kék)

. Ft helyett
Ft

Bővebben >>


LEGO Star Wars The Force Awakens

8000 Ft helyett
6000 Ft

Bővebben >>


The Evil Within 2

16500 Ft helyett
11900 Ft

Bővebben >>


Star Wars Battlefront

16900 Ft helyett
5900 Ft

Bővebben >>


Microsoft Xbox 360 Kinect szenzor

15000 Ft helyett
Ft

Bővebben >>


Just Dance 2018

14900 Ft helyett
12900 Ft

Bővebben >>


Skate 3 Software

2000 Ft helyett
Ft

Bővebben >>


PS VITA hálózati töltő

3500 Ft helyett
Ft

Bővebben >>