A Far Cry sorozat története jelenleg megérne egy misét (olyannyira, hogy lentebb mi is részletesen foglalkozunk vele), mindenesetre előljáróban annyit mondhatunk, hogy a Crytek, majd a későbbi jogtulajdonos, az Ubisoft mindent megtettek annak érdekében, hogy a széria valóban a legnagyobbak közé kerüljön az újabb és újabb részekkel. Bár a játékosok közül sokan máig játszanak ezekkel a játékokkal, azért a Call of Duty és a hasonló, nagy nevű sorozatok népszerűsége - eddig - alaposan meghaladta a Far Cry-ét. Ha valami képes megtörni ezt az átkot, akkor az a Far Cry 3, ami mögött komoly fejlesztőcsapat, erőteljes víziók, és hatalmas szabadság áll: nem véletlen tehát, hogy annyian várják a szoftver őszi megjelenését.
A Far Cry 3 egy trópusi szigeten játszódik majd, ahogy a nagy elődök - a második rész szavannájától tehát most búcsút vehetünk, bár a hőség a jelek szerint megmaradt. A Far Cry 3 négy különböző Ubisoft Stúdió közreműködésével formálódik - a vezetés a veterán Ubisoft Montreal-é, de besegít még három másik stúdió is, főleg a grafika és a tartalomszolgáltatás frontján. Ez a sok fejlesztő nem egy apró játékon dolgozik: a Far Cry 3 méreteit tekintve masszívra sikerült, hiszen a játék az előzményhez képest tízszer akkora területen játszódik majd. Az tehát már most biztos, hogy a fergeteges méretek és a nagy szabadság erre az epizódra is jellemző lesz majd. A masszív méretek mellé egy kellően izgalmas sztorira van szükség: a Far Cry 3 főhőse, Jason Brody egy trópusi szigeten ragad barátnőjével, majd az elszakadásuk után éveket töltenek el a szigeten. Brody célja természetesen a szigetről való szabadulás lesz, és a barátnője felkutatása: ehhez a legelvetemültebb gazemberek hordáin kell átgázolnunk magunkat, és persze lesz majd, amikor küldetéseket kell elvállalnunk a legapróbb információ-morzsákért. A Far Cry 3 természetesen továbbra is egy belsőnézetes lövöldözős játék maradt, tehát fegyverek széles választéka, fedezékhasználat és egy kifejezetten jól szuperáló fizikai engine gondoskodik majd arról, hogy a tűzharcok során kellően jól szórakozzunk (... és hogy néha tényleg úgy érezzük majd magunkat, mintha esélytelen lenne a szigetről való menekülés).
|