Változott a Microsoft Garancia működése
A konzol kivételével minden kiegészítőre való tekintettel 2013 augusztus vége óta annyiban változott a garancia, hogy a hibás terméket már nem a Microsoft szállíttatja el a UPS futárszolgálatával ingyenesen, hanem a vásárlóknak saját költségükön kell a kiegészítőket vagy a játékokat elküldeni Csehországba. Ez egy controller feladásánál 4000Ft-os saját költséget jelent a feladó (NEKED) félnek. Természetesen nagyban függ a csomag súlyától a feladási költség.
A konzolokat továbbra is ingyenesen szállítják el.
Az új garanciális javítási mód a sok visszaélés miatt lett bevezetve. Sokan hazudtak, törött kiegészítőket küldtek vissza, amiket a MS cserélt, majd pár nappal a visszaérkezést követően bejelentették, hogy ismételten hibás az irányító. Ezt persze ismét ingyen elszállították és cserélték.
Pont emiatt bevezetésre került pár hónappal ezelőtt, hogy minden javítást CSAK SZÁMLA VAGY blokk megléte esetén vállalnak el. Valamint most tesztelés jelleggel (értsd nincs végleges formája a dolognak) minden kiegészítőt szériaszám alapján azonosítanak (ha van neki). Így a visszaéléseket elkerülve.
Természetesen az ingyenes szállítástól végleg búcsút vehetünk.
Ami pedig a legrosszabb, hogy megszűnt a nemzetközi garancia. Ha valaki nem magyarországi számlával hivatalos forrásból és/vagy az adott régióra vonatkozó hivatalos megjelenés előtt vásárolja meg a konzolt és/vagy a kiegészítőt (tehát szériaszám alapján visszakövetik, hogy melyik régióban lett eredetileg árúsítva) és az meghibásodik, annak régión kívüli javításra van szüksége. Ami természetesen nem vehető igénybe ingyenesen. Egy ilyen javítás konzol esetén 30.000Ft és 45.000Ft között mozog most.
|